کاهش وزن و لاغری با زعفران

دوشنبه 28 مرداد 1398
14:52
admin

کاهش وزن و لاغری با زعفران


امروزه برای کاهش وزن و لاغری مواد طبیعی بدون ضرر زیادی را معرفی می‌کنند، زعفران هم یکی از مواردی هست که برای لاغری و کاهش وزن مفید و تاثیر گذار است. تاثیر زعفران بر لاغری: تحقیقات متعدد در زمینه استفاده از زعفران نشان داده است با مصرف زعفران طی چند هفته بطور معناداری احساس هوشیاری و انرژی در افراد بیشتر شده و عملکرد مغزی و روحیه افراد بهبود یافته است. در واقع می‌توان گفت که زعفران می‌تواند باعث بهبود خلق و خو، کاهش افسردگی و اضطراب و متعاقب آن کاهش میزان مصرف میان وعده‌‌های متعدد و غیرمعمول و تنظیم آنها شود. چرا که الگوی مصرف میان وعده‌‌های متعدد و غیرمعمول، نوعی واکنش و پاسخ سیستم عصبی به شرایط تنش و اضطراب است.


غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان می کند در کنار پرهیز غذایی و ورزش شربت زعفران، گلاب و عسل می تواند در لاغر شدن افراد موثر باشد و اگر کمی زعفران قبل از غذا مصرف شود اشتها کاهش می یابد.


زعفران در بدن باعث مهار آنزیم لیپاز پانکراس می‌شود که به دنبال آن از هضم چربی موجود در رژیم غذایی جلوگیری می‌کند که در نتیجه کاهش محتوای کالری را به دنبال دارد. عملکرد زعفران به عنوان یک آنتی اکسیدان و سرکوب کننده سیتوکین های التهابی باعث رسیدن به تناسب اندام است. زعفرن با تاثیر روی افزایش احساس سیری باعث مصرف کمتر مواد غذایی شده و همچنین میزان متابولیسم گلوکز و لیپید را افزایش می دهد.




خواص زعفران:

کاهش دهنده پرفشاری خون

هضم کننده غذا همراه با بهبود عملکرد سیستم گوارش

مقوی معده و از بین برنده نفخ و اسید معده

آرامش بخش و مقوی اعصاب

کمک به گردش خون و درمان اختلالات کلیه، مثانه و کبد

کاهش درد قاعدگی

درمان اضطراب و افسردگی

کاهش دهنده کلسترول خون

کاروتنوئید موجود در آن از بروز تومورهای پوستی پیشگیری می کند ودردهای آرتریت را تسکین می بخشد.

خاصیت ضد سرطانی

علاوه بر تصفیه خون، خاصیت ضدالتهابی نیز دارد، ماساژ دادن لثه با آب زعفران، التهاب و زخم دهان را از بین می برد.

ضدعفونی کننده و ضد اکسیدان در بدن

مقدار مجاز مصرف:

میزان مجاز مصرف زعفران در هر ماه برای هر نفر ۳ گرم می‌باشد. این میزان معادل مصرف روزانه یک دهم گرم زعفران خواهد بود. رعایت سقف تعیین شده می‌تواند بهره‌گیری حداکثری از خواص زعفران را به همراه داشته باشد.


منبع : ایران بدن


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به minibop است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]