واتر پمپ چه کارایی دارد

دوشنبه 4 شهريور 1398
16:27
admin

واتر پمپ چیست و چه وظیفه ای دارد؟

واتر پمپ یک سیسم خنک کننده است که وظیفه خنک سازی موتور خودرو را دارد که واتر پمپ را یکی از اجزای اصلی خنک کننده خودرو می دانیم. گرمای حاصل از احتراق می تواند باعث آسیبدیدن یا ذوب شدن قطعات موتورمی شود .

برای خنک کردن قطعات از گردش اب در مجرای داخلی سیلندر و سرسیلندر استفاده می شود اب حرارت رااز تمام نقاط گرم می گیرد و یا خود به رادیاتور می برد

چگونگی کار واتر پمپ

واتر پمپ با روشن شدن خودروکار می کند و با گردش مایع درون سرسیلندر وظیفه خنک سازی و تعدیل دمای موتور را دارد این مایع بعد از خنک کردن موتور به به رادیاتور بر می گردد تا به وسیله گردش هوا و فن های موجود دوباره خنک شود

این گردش مایع به صورت پیوسته در اطراف موتور جریان دارد تا دمای موتور نرمال و طبیعی باقی بماند

واتر پمپ چه زمانی نیاز به تعویض دارد؟

واترپمپ یکی از مهم ترین بخش های خودرو تیبا است .

وجود نشتی یا خرابی در واترپمپ باعث نقص در عملکرد آن می شود که خود باعث به وجود آمدن آسیب های جدی به موتور خود رو می شود باید درنظر داشته باشید که واترپمپ به مراقبت نیاز دارد. باید توانید تشخیص دهید که چه زمانی نیا به تعویض یا تعمیر دارد وجود لک هایی از ضد یخ یا آب در زیر خودرو یا بالارفتن آمپر خودرو می تواند نشانه ایی از خرابی واترپمپ باشد که باید حتما تعویض شود.

نکته اول اینکه یک شب ماشین پراید در پارکینگ ببرید ویک قطعه مقوا رنگ سفید در زیر موتور بگذارید اگرصبح روز بعد با لکه هایی ازآب یاضدیخ مواجه شدید احتمال نشتی از جایی را بدهید .

حتما پولی واترپمپ را چک کنید اگر قسمتی که تسمه واتر پمپ دور آن می افتد را تکان دادید و اگر شل بنظر می رسید وقت عوض کردن آن است.

حتما به صدای موتور گوش دهید اگر صدای سابیدگی ضعیفی شنیدید می تواند نشانه ای از اوضاع وخیم موتور باشد .

اطراف واتر پمپ را نظاره کنید اگر قطره ای آب یا بخار آب مشاهده کردید بطورقطع نشتی وجود دارد.

به چراغ هشدار دمای آب توجه کند اگر مشاهده کردید که چراغ هشدار دمای آب روشن شده است بدانید که نشتی از سمت واتر پمپاست که نتوانسته مایع خنک کنده را به سمت موتور خودرو هدایت کند ..

منبع:سنا کوه،sanakooh.com


[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به minibop است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]